söndag 5 maj 2013

En härlig Maj dag!

Heeeej! :-)
Jag lever, månaderna rullaaaar iväg och barnen blir större och större och jag själv blir äldre och äldre. :-)
Tilde har blivit 1 år och Theo har fyllt 4 år. ( Det går galet fort.... )
Jag själv har hunnit bli 35 år ( närmare 40 , aningen jobbig känsla när man tänker "för mycket" på det, men hey, härliga 5 år kvar till den siffran). Nog om ålders noja, trevligare saker har vi haft för oss idag.
Vi har haft en riktigt skön söndag idag, älskar solen som ÄNTLIGEN tittar fram och verkar vilja stanna ett par dagar till.
Idag tog vi bilen till vår fina strand nere i Beddinge och hälsade först på fåren som fått söta lamm ungar. Några var svarta och några var vita. Theo matade dem med lite gräs och Tilde satt i vagnen och pekade på varenda liten lammunge och förde ljud.
Sedan gick vi vidare till en lekplats som vi hittade på vägen. Tvungen att prova alla klätterställningar och Tilde tog sig en tur i gungan.
Jag kan meddela att stranden var helt fantastisk idag, havet var alldeles rent och fint och sanden var städad och fin. Små vågor som rullade in och man var bara tvungen att kasta några "mackor". Theo var mer inne på att fylla sin vattenpistol med vatten och plocka pinnar ( det är hans grej det där med pinnar. Carporten är överfull med pinnar, kottar och stenar ).
För att komma så långt vi kunde i detta avlånga land så åkte vi vidare till vår sydligaste udde, Smygehuk. Där tittade vi på båtar, gick ner till vattnet och åt givetvis glass i solen.
En riktigt härlig söndags utflykt med andra ord.
Nu är det fokus på nästa vecka då jag lämnar Sverige för några dagar och åker med min syster till Barcelona. Ska bli jätte härligt! Vi åker på onsdag och tills dess måste lite småsaker fixas. Vi har ju då bestämt att vi ska åka med ENDAST handbagage, ja ni läste rätt, två tjejer som åker med handbagage!!! Det gäller packa smart om man säger så. :-) Och dessa förbaskade regler om vätska, hur ska man kunna få plats med alla krämer, parfymer, solkrämer, ansiktstvätt mm i en liten fryspåse som man kan försluta??? Krävs planering mina vänner.
Men anledningen av denna fantastiska idé är att vi gärna vill spara tid på flygplatsen och inte stå och vänta vid bagage utlämningen eller tanken att väskan inte kommit med???!!!
Så packa smart var det ja! Då säger vi det!
Nu är det hög tid för att sova. Jag kommer nog titta in lite då och då och skriva några rader. Känner mig lite redo för nya blogginlägg när tiden finns.
God natt och vi hörs.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar