fredag 28 juni 2013

Sommarlov

Nu är det sommarlov!!!!!
Theo hade sin sista dag på dagis idag. Han skulle gått hela nästa vecka också men många föräldrar hade anmält att ha sina barn hemma + att de skulle byta avdelning med personal.
Så innan jag hämtade Theo så åkte jag in till vår lokala blomster butik och köpte en liten söt sommarbukett till Theos mentor som ska sluta på förskolan och har fått jobb på en annan förskola. Mycket trist då hon är en engagerad förskolepedagog och har alltid kommit med roliga teman som följer läroplanen på ett roligt och kreativt samt ett pedagogiskt sätt. Men självklart förstår jag också att hon vill prova på andra utmaningar och därför ville jag och Theo tacka för denna tiden och önska henne lycka till på hennes nya arbetsplats.
Men när jag kom till dagis så hade fröknarna skickat hem henne tidigare så det var bara att säga adjö och önska trevlig sommar till dem andra och helt enkelt åka iväg till hennes hus och knacka på. Hon blev glad för blommorna och kortet och vi fick varsin bamsekram. :-)
Och vilken skön värme det har varit idag, lagom temperatur. På vägen hem efter vi lämnat blommorna spelades det en skön sommarlåt och vi sjöng för fulla halsar i bilen och där började vår sommar tillsammans.
Så nu har Theo, Tilde och jag sommarlov. Vi ska ha mys morgnar och det blir olika utflyktsmål och skojigheter.
Denna riktiga sommarlovs dag började också med att vi har köpt ny bil och Björn kom hem med vår nya bil nu ikväll och vi åkte på en premiär tur. Theo tyckte det var en jätte fin bil och fräck. Haha
Det är en Kia Cee´d sportswagon. Och är en lagom bil till våra behov.
Så nu blir det utflykter i sommar i ny bil.
Fick inte någon vidare bra bild på bilen då det började regna och tanken var att vi skulle åka till Bjärreds glasskiosk och äta deras goda glass, men vi fick "hoppa" det och får ta den utflykten en annan kväll när det är lite bättre väder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar