söndag 22 september 2013

Kul med bloggen

Nu när min mamma-ledighet är över finns det inte lika mycket tid till att blogga. Men jag väljer att ändå ha min sida kvar då jag har den som en liten dagbok och att ni ska få kika in och se vad som händer och vad vi pysslar med då och då. Blir inte så många inlägg som tidigare men vid det här laget är ni väl vana med det! :-)
Det är kul att få kunna skriva vad jag personligen tycker och hur jag reflekterar över saker och ting. Kommer säkert mycket nya tankar nu som jag delar med mig eftersom jag bombaderas med mycket information och nyttigheter. Men samtidigt är detta en livshistoria som jag skriver till Theo och Tilde.
Jag bytade sida då jag såg att man kunde göra små Blogg-böcker på denna sida. Och Björn överraskade mig i början på detta året med den första boken. Alla inlägg är samlade från det första inlägget på denna sida och det är fantastiskt roligt att gå tillbaka och läsa i boken.
Jag tänker så här, att få veta vad vi gjorde som familj och vad vi tyckte om, barnens framsteg och utveckling är något vi alla tycker om när våra föräldrar berättar historier om när vi var små. Vi är som svampar och när våra föräldrar minns och skrattar eller ler åt tokiga saker vi sa eller gjorde så värms magen på oss att vi var omtyckta och vi känner att det är spännande att vi hade sådana kreativa tankar eller gjorde så roliga saker.
Vem skulle inte vilja bläddra i en bild-dagbok med massa händelser som ens förälder skrev om och titta på bilder som man gjorde med familjen för att få en klar bild över sina minnen och tänka tillbaka vad man kände och tyckte var speciellt roligt?!
Eller så får man kanske svar på sina frågor som man tänker på som vuxen varför vissa saker var som dem var, eller att man kunde läsa mellan raderna. Hur vi än har blivit uppfostrade och fått leva våra liv så vill vi veta hur det var när vi var små och barn. Tror att det är viktigt för oss att veta hur våra första år var som barn som vi inte riktigt kommer ihåg.
Så det är med förhoppning att Theo och Tilde läser i dessa böcker och känner att de minns tillbaka och att de får svar på vissa frågor om vad vi gjorde, vad vi åt, vad lekte vi med, hur såg det ut i vår familj m.m.






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar