söndag 8 september 2013

Nu närmar det sig....

Ja, nu närmar det sig sitt slut. På måndag ( imorgon ) börjar dagis från 07:30-16:00 för barnen och jag ska börja jobba.
Det blir en 50% tjänst på mitt gamla jobb med nya arbetsuppgifter. Det blir lite administrativa uppgifter + lite försäljning. De andra 50% ska jag utnyttja till studier. Jag ska läsa till Diplomerad Friskvård- och kostkonsult. Ska bli jätte roligt och jag är super taggad.
Det blir en del pusslande för oss i familjen nu. :-)
Så denna helgen har varit lite extra festlig. I lördags shoppade vi lite nya saker till oss och lunchade i Malmö. Barnen fick en spontan förfrågan om en lekdate på eftermiddagen och härjade runt på en lekplats nära oss. :-)
På kvällen åt vi kräftor som vi hade kokat om dagen innan och det mumsade vi i oss med en god flaska champagne som jag fick på min 35-års dag och hade "sparat" till ett speciellt tillfälle. Haha Tyckte den passade nu för att fira att mamma-ledigheten var slut ( för denna gången.... ) ;-)

Idag, söndag hade jag och Björn bokat in en brunch på Idala gård som vi fick i julklapp av min mamma och pappa.
Så himla mysigt ställe och gott som tusan. Det är italienskt inspirerat, maten, vinerna ( de har egen vinodling + att de importerar vin från hela Italien, de har en butik där de säljer keramik som också är tillverkat i Italien.
Härligt och gott är det och vi njöt och tog kaffet ute på deras gård och fick många solstrålar på oss.













Och barnvakt var mormor och morfar, så när vi kom tillbaka så tog vi oss en liten promenad nere vid havet. Det blåste en del idag.



 Åhhhhhh hopp.......



 Det har varit en super härlig helg och imorgon ringer klockan ovanligt TIDIGT! :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar