lördag 27 oktober 2012

Lördag ståhej

Idag har vi haft en lugn och skön förmiddag. Det är så skönt när det är helg, man kan gå och slappa på morgnarna, man har ingen dagis tid att passa och man kan ta lång frukost. Bästa som finns!
Vi åkte iväg till det nya köpcentret i Malmö Emporia. Så mycket folk ( men det var väntat ) men en del roliga affärer. När allt har lugnat ner sig lite så ska jag ta en ordentlig titt och jag är ganska sugen på att titta närmare på några butiker. Som tex den stora Lexington butiken ( heaven för mig ) , Molo ( danskt barnklädes märke), Hollister ( amerikanskt klädföretag Abercrombie&Fitchs ) och förstås Hamleys ( en stor leksaksaffärer från London som jag redan har fått kika in i). Vi spenderade mest tid där idag i leksaksaffären och många kända märken men också många nya och jag måste säga att det var en riktigt fin leksaksaffär. Barnen var sååå glada och ville visa sina mammor och pappor allt och såklart få rolig respons tillbaka. :-) Theo kände sig hemma på noll tid och vi hade lovat honom att han fick välja någon leksak ( för en bestämd summa ) , så vad tror ni det blev???!!! En jätte stor köttätande dinosaurie. Den fick det bli och det var fler än Theo som gillade dinosaurier. Barnen samlades kring dessa jätte läskiga djur och de försökte låta läskigare än den andre. Grrraaauuuu!!!!!
Tilde fick också en leksak och det var från märket Hamleys.
Efter fikan så begav vi oss hemåt och gjorde världens godaste tacos. Mums vad gott det smakade idag!
Nu är det mer kvalitetstid här ikväll. Myset är framplockat, Zlatan är på TV, jag har fått en ny tidning av min syster som ska läsas och det är så gött att det är lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar