onsdag 31 oktober 2012

Fågla sig

Man vet aldrig hur dagen ska bli när man vaknar och det är det som är tjusningen med livet, men sedan finns där vissa saker som man kanske inte tycker blir lika roliga. Som tex idag strax innan vi skulle åka till dagis. Jag gick min runda på ovanvåningen och skulle stänga alla fönster när jag plötsligt känner att det fladdrar till OCH nej, det är inga fler spökhistorier på gång... haha, det hade kommit in en liten fågel som flaxade runt och hittade inte ut. Vad gör jag nu?, tänkte jag. Öppnade upp terassdörren och försökte locka ut den men inget resultat. Tillslut så flög den in i soffan och landade på ryggen och "spelade död". Härligt, tänkte jag, kan det bli bättre det här??!!
Jag tittade bort mot grannen och såg att dem var hemma. Knackade på och vädjade om hjälp och mannen i huset tog sig gärna an problemet ( haha om någon hade knackat på hos oss och frågat Björn om samma sak så hade nog Björn googlat problemet och berättat vad dem skulle göra, det är så problemlösningen går till här hemma haha). I alla fall så följde grannen med mig upp till den stackars fågeln och han sa:
- Den är inte död i alla fall.
- Hur vet du det, sa jag.
- Den rör på sig.
Jaja, så fick man ett svar på den dumma frågan. :-)
Han tog på sig vantar som en riktig hjäte och bar ut den mot terass dörren och kastade försiktigt upp den i luften så den flög iväg till sin mamma och pappa och lillasyster som jag fick förklara senare för Theo.
Jag var så tacksam och grannen sträckte på sig och kände sig nog 1 meter längre , problemet var löst. Thank god! :-)
Theo var helt ivrig när vi kom till dagis( en aning sena) och berättade för fröknarna vad som hade hänt.
Jag var ju tvungen att ringa Björn och berätta hur allt slutade medan jag körde iväg på min storhandlingsfärd och mitt i samtalet så dyker en yr fasan j-vel upp och jag skriker i bilen:
-Vad är det med alla fåglar idag!!!
Men den lyckades " glömma" något och vände snabbt tillbaka ner i diket igen. Puuhhhh vilken tur.
Annars har det mest varit Theo som har fåglat sig här hemma i eftermiddag. :-) Vi har pysslat lite. Vi har gjort några teckningar med halloween tema på. Ska byta ut Theos tavlor under trappan, så det har varit hög koncentration med sax, klistrat, ritat och målat. Resultatet kommer senare.
Det kom även lyx post till mig idag. Den populära Glossyboxen och denna månaden gick det i Geishas tecken.
Mörk choklad från Fazer, läppglans,grått nagellack,munskölj som gör tänderna vitare,lyx tvål med peeling känsla och intesiv hårinpackning.
Inte illa! :-)
Nu väntar snart sängen, ZZZZzzzz........




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar