tisdag 30 oktober 2012

Pyssel

Idag är det tisdag och det innebär träff med mamma-gruppen. Jag har missat många tisdagar i rad nu och tänkte att IDAG ska jag knalla iväg och träffa mina mamma-vänner. Ljuvligt väder och jag kom i tid men tyvärr var alla upptagna idag. :-( Jag fick sms där någon led av sömnbrist, en annan skulle iväg på annat. Åh så typiskt! Men jag tog Tilde som sov gott i vagnen och gick en lång runda själv. Frisk och härlig promenad blev det utan någon stress.
Lillfisen Theo hade pysslat på dagis idag och gjort ett fint spöke i gips som han hade målat, klistrat på ögon och hällt glitter över. Jätte fin! Och jag har pysslat lite hemma, hängt upp någon tavla som jag hittade i våra gömmor och fixat med lite blommor och ljus på vårt lilla skåp. Ja, det blev en väldans skillnad från innan. Haha
Måste berätta något kusligt som hände igår , jag vet inte riktigt vad jag ska tro och tänka om den andliga världen men jag måste nog ändå erkänna att jag tror vi kan få besök av våra andar. Dem finns med oss och igår var det premiär på kanal 7 om medium. Jag tittade på programmet och blev väl inte jätte imponerad av det men såg ändå hela avsnittet. Sedan släckte jag på nedanvåningen och gick upp för att gå och lägga mig. Jag kom på att jag behövde ett telefonnummer som jag hade skrivit ner på en lapp som jag skulle lägga fram så jag kunde ringa samtalet nästa dag och letade i lådor och garderober och hittade inte lappen. Hmmmm...tänkte jag , kanske det ligger i min väska nere i hallen. Jag knatade ner igen och tände lampan på vår byrå och tog fram min väska. Vad tror ni händer då???? Lampan som jag tände började " flippa" och tillslut blev det alldeles mörkt, lite kuslig känsla fick jag och tände snabbt i taket och tänkte:
- Glödlampan var nog slut, eller??!!
Jag "släckte" lampan för att vara säker på att den var AV när man senare byetr glödlampa så det inte tänds i handen, men hade ändå en tvångstanke att prova att tända den igen och lampan tändes och har fungerat sedan dess.
Alltså jag blev lite nojig och sprang upp för trappan som en annan rädd liten hare och tänkte jag ska aldrig mer se det där programmet igen. Något skumt var det, det har aldrig hänt innan och nu tänker ni alla sorters anledningar till vad det kan vara, men jag vet faktiskt inte vad jag ska tro! :-) Moohhhhaaaaaa.......kusligt värre!
Vi har fått hembesök!! Hahahaha
God natt , nu pratar vi inte mer om detta!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar