torsdag 25 oktober 2012

Regn blåst och rusk

Åhhhhhhh nu är det riktigt skitväder ute och då är det så jädrans skönt att sitta inne omvirad med filt, en god kopp kaffe och höra hur regnet piskar fönsterrutorna och att ha en liten oro hela tiden över att kanske ute möblerna som inte riktigt har fått komma in i förrådet än ( måste röja först för att få plats med dem ) har blivit tagna av vinden och ligger ute på gräsmattan.
Spännande värre! Hahaha
Annars , ja annars har det varit ute-dag för Theo på dagis och jag var lite små bekymrad över att han skulle frysa men det hade inte blåst så mycket i skogen där dem var. Han var ganska sliten när jag hämtade honom och för att han skulle vakna till liv igen så frågade jag honom om han ville åka till ett av hans favorit ställe , nämligen flygplatsen. :-)
Så vi tog en runda till flygplatsen för att spana på aktiviteterna som både jag och Theo tycker om. Tilde är bara glad för att få hänga med och hon har börjat att låta VÄLDIGT mycket. Jag vet inte, men Theo leker ofta dinosaurie här hemma och låter ganska " farlig" och samma ljud har den minsta börjat med nu också. Går väl an hemma men när man inte är hemma så tittar folk på henne och på mig och undrar om hon har klämt sig eller om något annat hemskt händer. Och ju mer Theo leker och stojar med henne desto värre och högre låter det från henne. :-)
Ja, herregud!!
Vi har påbörjat lite pyssel som ska pryda vår entré, det är inte riktigt klart än men på god väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar