måndag 10 december 2012

10 månader

Ja idag blir jag 10 månader!
Jag får fortfarande vara med och "leka" lite med min bror och det gillar jag, det är extra kul när han busar med mig, det kittlar så i magen men ibland kommer där några tjuvnyp och det är mindre kul.

Jag älskar lådor, jag tömmer alla lådor och kan sitta och vända och vrida på dem hur länge som helst.. Jätte roligt!


Jag kryper inte men jag hasar mig fram på min rumpa eller så har jag ett ben fram och det andra bak och drar mig fram. Ibland tycker jag att vissa saker som ligger eller hänger någonstans är orättvist långt borta och även om jag sträcker mig så långt jag kan så når jag inte riktigt och det blir platt fall på magen och det tycker jag inte alls är roligt!!! Jag blir ledsen och jag blir arg, jag kan bli jätte arg. Men skam den som ger sig, en dag ska jag klara att ta mig fram fort och nå allt. Var så säker!


Jag har också fått två tänder i underkäken! Jajaja.....jag vet att ni har väntat länge på att höra det eftersom min mamma och pappa har trott läääänge att nu är nog någon tand på gång och stoppat sina fingrar i munnen på mig, men ack vad fel de har haft.
Men nu så, ser ni dem?

Jag tycker om musik och vinkar och klappar lite nätt till musiken, jag förstår också ordet hej och hejdå och vinkar då och det verkar som jag gör rätt för alla säger:
- Vad duktig du är Tilde!!
- Kan du vinka, vad bra!
Jag gillar att de blir så glada så jag kör på det! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar