tisdag 11 december 2012

BVC

Halloj! Det är fortfarande snuvigt värre på den lilla snuttan. Stackars liten.
Imorse när Theo vaknade så började han rita två teckningar till sina kompisar Lova och Matilda. Sedan bar det iväg till dagis, glad över att träffa sina kompisar igen.
Tilde hade tid hos BVC, 10 månaders hälsokontroll. Hon håller vikt kurvan men dalar på längden, de är lite bekymrade och vill se vad som händer om två månader på 1 års kontrollen. Läkaren och bvc sköterskan jämförde också Theos kurva och han är på andra hållet, han är lång. Jag kollade upp min egen viktkurva och längdkurva när jag var liten och det skiljer inte så mycket på mig och Tilde. Jag föddes kortare men hon följer mig ganska exakt förutom att hon är ca 1 cm längre varje månad och väger mycket mer än mig, men det är klart att man ska följa sin egen kurva och bra att man får koll på sina kurvor men jag tror inte att det är några problem.
Annars var det bra med tösa-biten, hon greppar pincett greppet bra och slår ihop två klossar. :-)
Vi har haft en lugn eftermiddag med paketöppning som vanligt efter mellanmålet och idag var det små dinosaurier i paketet. Mycket uppskattat! :-) Theo fick även ett paket i brevlådan från farmor och farfar idag och det var 2 mysiga raggsockar. Dem kom på direkt och han gled rundor i vardagsrummet. De blev perfekta i detta vinterland. Och Tilde fick 10 månaders present igår och det var ett sött litet bordsunderlägg. Tack så mycket Elisabet och Stefan. :-)
Nu blir det till att få lite sovtimmar och hoppas på en bra natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar