onsdag 5 december 2012

Snö kaos

Det råder snö kaos lite överallt i vårt land. Här i Skåneland har det snöat hela dagen men ingen kaos. Det är super fint och mysigt med snö tycker jag men när det skapar problem och det blir för "mycket" då är det inte längre kul.
Igår så var det dags för pyjamas party på dagis, Theo tyckte det var mycket märkligt att åka till dagis i enbart pyjamas. Men de hade haft disco och haft riktigt roligt. Jag skulle träffat min mamma-grupp för den sista träffen på BVC men det blev inte av.
Idag har jag haft min vän Sandra och hennes lille Viggo på besök, vi har fikat och pratat en massa. Tilde tycker verkligen om att träffa andra barn och visar det med hela kroppen och låter som en liten farlig dinosaurie. Stackars Viggo blev helt skrämd och började gråta. :-)
Det var dags för kalenderpakets öppning och idag i paketet till Theo så var det snögubbar, tomtar och julstrumpor som man skrapade fram med hjälp av en träpinne och fick fram olika färger och sedan fäste man i ett rött band ,så nu kommer dessa tjusiga juldekorationer hänga i granen. :-)
Tilde fick en liten vit mus, mjukdjur.
Theo hade även gjort en fin ljusstake som han fick med sig hem idag, med glitter och allt, väldigt fin och såklart tände vi den medan vi pysslade.
Imorgon eftermiddag är tanken att dyka ner i någon av jullådorna och se om vi kan hitta något mer julpynt som vi kan hänga upp eller sätta i någon vrå. :-)
Min julfilt är på plats i vardagsrummet och röda julstjärnor ( blommor ) står i krukor lite här och var. Årets julunderlägg är inköpta till våra frukostar ( ett måste ) haha. Julmusiken spelas i högtalarna här hemma. Kan varmt rekommendera Rod Stewarts Christmas. Hest och härligt!
Ska försöka få till ett litet jul arrangemang utanför dörren, Theo och jag plockade några kottar på vår friska promenad. Får se om det kan bli något.
Lite i taget.....





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar