måndag 10 december 2012

Ska aldrig mer.....

Oj, vilken natt det har varit i vår familj! Man är inte så pigg idag kan jag säga.
Sitter och skriver och berättar att pappa Björn är uppe om nätterna och nattar om våra små hjärtan och att det inte är ofta som de små vaknar. Skulle aldrig ha skrivit eller berättat det, herregud! Theo har varit förkyld i helgen och vaknat och kommit in till oss. I natt hade han en mardröm också och var helt förtvivlad. Han stod vid min sängkant och grät och sa:
-Mamma du höll mig inte i händerna.
Stackars liten, jag bar upp honom i vår säng och där somnade han om. Sedan har det varit vår minste som är super dunder förkyld och har feber. Hon vaknade varje 30 minut och var jätte ledsen. Så vi har sprungit om varandra , jag och Björn i natt. Och imorse låg ingen i sin säng. Alla hade flyttat runt och det kändes som om någon hade släppt en klubba i huvudet på en.
Ja, vi har varit med förr och nu är det bara att få alla friska.
Så lilla Tilde har inte varit så glad idag, jätte snorig och febrig. Theo är super förkyld men har bra med energi. :-)
Jag och Theo gjorde klart pepparkakshjärtan som vi bakade i lördags. Dem blev jätte fina! :-) Nu står dem på vår kokbokshylla i köket.
Nej, det var inte en av de roligaste dagarna idag inte, nu ska jag kypa ner i sängen och hoppas på att få några timmars sömn.


Natti,natti!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar