tisdag 20 november 2012

Julen är här.....

Åhhhh idag köpte jag årets första pepparkaks burk. Mums vad gott det är. Vi tjuvsmakade jag och Theo efter vårt mellanmål ( Theo älskar pepparkakor ), det blev symfoni i kroppen. :-) Jag började sjunga:
-Julen är här, och lyser frid på jorden, glädjen är stor.....
Theo gungade med och blev dirigent och Tilde kände av stämningen och bidrog med det hon kan, vinka! Vilken julstämning det blev! Haha Så nu drar jag igång Julen 2012. Här ska det pyntas och få in lite julstämning i lagom portioner. :-)
Jag har haft för mig ett annat litet projekt på kvällarna. Jag var på Ikea för ett tag sedan och köpte då en pall och en docksäng. Pallen har varit efterlängtad här i mitt kök, trött på att dra fram tunga köksstolar hela tiden för att nå upp i skåpen, men nu är den äntligen på plats och en mycket bra "Hjälpa till" pall för Theo också.
Sedan har jag spanat in docksängen till Tilde och har tänkt att göra vid den, gjort ett tappert försök, inte helt lätt, men nu ger jag mig och den får duga. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar