fredag 23 november 2012

Snapshots

Hej! :-)
Här rullar dagarna förbi och det som har hänt är följande:
I onsdags så hade jag inget på min agenda mer än en inbokad träff. Inga telefonsamtal att ringa och inga "måsten", så jag träffade upp min barndomskamrat Carolina och hennes 4 månaders baby Simon i stan. Riktigt mysigt och riktigt trevligt att bara få vara en "latte-mamma" :-), fika och prata. Vi gick en lång promenad i stan när de små låg och sussade i vagnarna.
Sedan hämtade jag en glad liten fis på dagis. :-)
Theo är så otroligt kreativ när det gäller att bygga lego. Han bygger olika rymdvarelser ( som han kallar det ) och han hittar lego delar från andra modeller som han skapar till nya lego uppsättningar.
Tilde trivs bäst i Theos kök. Hon öppnar luckorna och drar ut allting och pratar med sig själv.
I torsdags så var jag först i stan och fixade present och julklappar sedan på eftermiddagen var jag på utvecklingssamtal på Theos dagis. Theo är en glad, positiv och omtyckt kompis. De hade inervjuat Theo om vad han tyckte om olika saker på dagis. Han tycker om Mini-rörelse som är deras gymnastik på måndagar ( det kurrade i hans mage när han skulle beskriva känslan) ,  han tycker om ute-dagarna men inte att gå den långa vägen dit, "pysslig" är han inte men gör det som står på deras schema, äter mest av alla och allt som serveras och är fortast klar ( tråkigt att sitta och vänta på sina kompisar, tycker han ), motorik och tal på topp och det sista som togs upp var känslighet. Theo blir väldigt illa berörd när någon av hans kompisar säger till honom, han har blivit bättre men är fotfarande känslig.
Björn kom hem tidigare i torsdags så han kunde ha Tilde medan jag var iväg. Så det blev extra mysigt för Theo när jag berättade att vi fick skynda oss hem för pappa var hemma och fixade gott mellanmål.
På kvällen när Björn var iväg på sin badminton runda med sin vän Martin så passade jag på att fråga min syster om hon var sugen på att komma över och snacka och mysa lite och det kunde hon. Vi planerade julklappar och pratade om allt annat som vi inte har hunnit med att prata om. Jag värdesätter högt mina träffar med min syster. Det är mysigt att hon och hennes familj bor nära oss och att man kan ha spontana träffar. Min syster är inte bara min syster utan min absolut bästa vän. Så även om vardagarna och helgerna rusar förbi utan att vi ses så har vi ändå varandra på nära håll och det känns bra. :-)
Fredag ( är det fortfarande ) , Theo har haft utvecklingsdag på dagis som innebär att dagis är stängt och vi har haft "sov morgon". I förmiddags var vi och handlade mat inför helgen och sedan efter mellanmålet så ville Theo hälsa på hos sin pappa, så vi tog bilen till stan med en inköpt pepparkaksburk till Björns arbetskamrater och fikade lite där och Theo fick skriva på Björns Whiteboard ( spännande värre , tycker Theo ). Hem och fixade maten tillsammans och har myst som vanligt till Skavlan och massa prat. Ska dock nämna att fredagsdrinken har vi i sedvanlig ordning intagit, den har blivit en liten rolig start på helgen och det känner Theo också. Han tycker det är jätte mysigt och är alltid på strålande humör och dansar gärna till vald musik ( tex, Nosa nosa..., Ska vi riva hela haket, SÅKLART ).
Idag kom det också upp Döden för Theo. Han undrade vad det betydde och jag förklarade. Han sa:
- Jag vill inte dö mamma, i såfall vill jag komma in i din mage igen.
Sedan var det inte fler frågor och han var nog nöjd med dem svaren som jag gav. Vi får se om det lägger sig eller om det ska grubblas mer. Han var inte ängslig och inte rädd, bara fundersam för tillfället.
De var en "kort" resume ( snapshot ) från dagarna som gått. Vi hörs snart igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar